Vi bruker også cookies

For å gjøre Studentkortet.no bedre samler vi inn informasjon fra alle dere som besøker oss. Vi bruker personlig informasjon og data for å:

  • Kunne gi deg relevante anbefalinger og tips.
  • Sørge for at tjenesten Studentkortet.no fungerer så bra og sikkert som mulig.

Når du bruker Studentkortet.no er Studentkortet.no AS behandlingsansvarlig for påloggingsløsning, reklame og alt øvrig innhold.

Hva bruker Studentkortet dataene til?

Studentkortet bruker data om deg og hva du gjør på Studentkortet.no til flere formål.

  • Gi deg tilpasset innhold: Vise søketreff nær deg, og anbefale relevant innhold. Dette kan vi vise på Studentkortet, eller på andre nettsteder.
  • Forbedre produktene våre gjennom statistikk: Sjekke hvordan tjenesten fungerer, og måle effekten av endringer vi gjør.
  • Sikre en trygg markedsplass ved å forhindre svindel, brudd på annonsereglene og annen misbruk av tjenestene våre.


Trening

10 Tips for en sunnere hverdag

Du er nok ikke den eneste som har “å bli sunnere” som nyttårsforsett. Her er noen enkle tips du kan gjennomføre hjemme som ikke koster skjorta.


1. Kast julegodteriet i januar.

Start året med blanke ark, og tom godteskål. Tørr marsipan og julekaker holder jula til, det letteste grepet for en sunnere hverdag er å fjerne fristelsene. 

2. Ikke gå sulten på butikken
Ikke bare er det lett å falle for fristelsen å kjøpe en pakke boller og sjokolade hvis man går sulten på butikken, det er også dyrt i lengden. Spis deg god og mett før du handler, da unngår du å kjøpe to-tre ekstra ting bare fordi det frister der og da.

3. Drikk kaffe eller te i stedet for Red Bull og brus
Skal du sitte oppe lenge for å lese? Sukkerholdig drikke kan gi deg hodepine og svekke konsentrasjonen, drikk te eller kaffe i stedet. Det er både billigere og du slipper alt sukkeret og hodepinen som følger med.

Vanlig kaffe inneholder null sukker når du drikker den bar..

Vanlig kaffe inneholder null sukker når du drikker den bar..


4. Gjeninnfør lørdagsgodt

Husker du lørdagsgodt fra barndommen? Dette kan være lurt å gjeninnføre! Selv om man har mulighet til å spise godteri hver dag er det mye bedre å begrense det til lørdagene, eller søndagene om du vil.

5. Youtube
Youtube er full av treningsvideoer med enkle øvelser du kan utføre med egen kroppsvekt på hybelen eller i kollektivet.

6. Gå eller sykle til skolen
Hvis du bor nært skolen kan det være lurt å sykle eller gå dit. Mange store byer har egne bysykler du kan leie hvis du ikke har sykkel selv. Enkelt, billig og du får sneket inn litt trening med minimal innsats.

7. Smoothie
Kjøp inn frosne smoothieblandinger og ha i fryseren, på denne måten har du alltid noe kjapt og sunt klart til et mettende mellommåltid.

Smoothie er et sunt alternativ når du er sugen på noe søtt!

Smoothie er et sunt alternativ når du er sugen på noe søtt!


8. Spis mer fiber

Kjøp inn grovere versjoner av for eksempel pasta eller ris, du merker ikke forskjell og du holder deg mett lengre! Vinn-Vinn!

9. Sett deg enkle mål
For store mål kan kverke motivasjonen og du gir lettere opp. Du trenger ikke gjennomføre alt på en gang, start for eksempel med å innføre lørdagsgodt og ta det steg for steg videre fra det.

10. Ikke vær for streng med deg selv
Å spise sunt handler om balanse, det kommer ingenting godt ut av å guilttrippe deg selv, mat og trening skal være godt og gøy. Hvis du går for hardt ut er det lett å falle av tidlig.


Husk at trening og sunt kosthold har en positiv effekt ikke bare på kroppens fysiske utseende, men det gir også mer energi og gjør at du får mer overskudd til å gjøre de tingene du liker å gjøre, som å være med venner, gjøre skolearbeid og husarbeid.

Tilbake til bloggen

Logg inn




Eller Bli medlem gratis Jeg har glemt mitt passord