Performance Markedsføring

Hadde det ikke vært fint å bare betale for resultater?

Da er Performance markedsføring perfekt for deg og din bedrift. Med en skalerbar løsning basert på faktiske salg er man garantert avkastning på markedsføringskampanjene.

Studentkortet.no har mer enn 7 års erfaring med performance markedsføring og har de siste 3 årene generert over 60.000.000 kroner i salg for våre samarbeidspartnere innenfor et bredt spekter av bransjer. Interessert i ett samarbeid?

Ta kontakt med en av våre hyggelige ansatte

Hva er Performance Markedsføring?

Kort fortalt handler performance markedsføring om at man betaler for det man får igjen. Og skiller seg derfor kraftig fra tradisjonell markedsføring hvor man i stor grad ikke har målt avkastning i kroner og øre. Under finner du mer informasjon om hvordan man setter opp og gjennomfører performance markedsføring.

4 grunner til at Performance Markedsføring er effektivt

Laserfokusert segmentering - Treff de rette menneskene

Nøkkelen til performance markedsføring begynner med at man sikter seg inn mot en  spesifikk målgruppe.


Det handler ikke om å treffe flest mulig, men å treffe best mulig. Kun på denne måten får man best ROI (“return on investment”). For deg og din bedrift betyr dette at man bør vite hvilken målgruppe man er ute etter. Desto bedre man klarer å definere dette, desto høyere er sannsynligheten for en vellykket kampanje.

Presis måling med det rette oppsettet

For å kunne se hva man får igjen, trenger man gode systemer for å spore resultatene. 

Google Analytics
Ved å implementere og sette opp Google Analytics nøyaktig, kan man enkelt separere og skille hvor trafikken på nettsiden kommer fra, se kvaliteten på besøkende og hvor mye inntekter man til slutt sitter igjen med.

Problemet med denne løsningen er at det må gjøres grundig forarbeid for å se presise resultater. Er dine Google verktøy satt opp for å måle det du er ute etter? 

Dedikerte landingssider
En annen måte å få mer nøyaktig sporing og effekt ut av kampanjen er ved å sette opp dedikerte nettsideadresser (URL) og landings sider.

Er det ikke irriterende når du trykker på en annonse og havner på en nettside som ikke har noe relevans til annonsen? En landings side skal være en plass som føles naturlig for kunden din å havne på ved en videresending,  og gir ofte en veldig god effekt, fordi man i større grad kan tilpasse seg til den enkelte målgruppe man prøver å nå.

Ulempen er at dette kan kreve en del IT -og grafiske ressurser, men lønner seg som oftest.

Affiliate Nettverk

Til slutt har man den enkleste løsningen, men som også er den dyreste.

Fordelen med et affiliate nettverk er at du får et skreddersydd verktøy håndtert av erfarne mennesker som til syvende og sist lever av at verktøyet skal fungere optimalt på din side. Samt at du får tilgangen til et stort nettverk av annonsører som kan promotere dine kampanjer for deg.

Testing og Optimalisering

Når målgruppen er bestemt og sporingen er på plass, må man kontinuerlig teste for å optimalisere resultatene.

Den aller vanligste måten å teste på er ved A/B-testing. En A/B-test kan være så enkelt som å finne ut av hvilket bilde i Facebook annonsen din som skaper mest klikk.

Fleksibel og skalerbar løsning

Å drive med performance markedsføring er noe alle kan starte med. Det er lave risikoer i form av at man forplikter seg ikke til store  investeringer, men man bør likevel tenke på hvilke marginer man har tilgjengelig og hvilke effekter man faktisk ønsker å oppnå i de enkelte segmenter.

Ønsker du å starte med Performance markedsføring?

Kontakt en av våre erfarne ansatte for en uforpliktende prat.

Logg inn




Eller Bli medlem gratis Jeg har glemt mitt passord